FAQ

Tot waar leveren jullie?

Op de hoofdpagina van onze website kan je een handige tool vinden waar je je straat kan ingeven. Je komt zo onmiddellijk te weten of we ook bij jou kunnen leveren.

Staat jouw straat er niet bij?  Neem dan contact met ons op en we bekijken samen welke oplossing mogelijk is.



Zijn er bepaalde adviezen of te volgen richtlijnen rond bewaring en transport van de bieren?

De grootste vijanden van bier zijn temperatuur, licht en warmte. Vandaar dat het aangewezen is om de bieren afgeschermd van licht en op een redelijk constante temperatuur te bewaren. De kelder is daarbij de meest aangewezen opslagplaats. Al onze bieren zijn levende ongefilterde bieren die lang na aanschaf een zekere smaakevolutie doormaken.

Het is uiterst belangrijk om de flessen met zachtheid te behandelen en deze ten allen tijde staande te bewaren en te transporteren om schade te voorkomen.  Hou daarnaast ook rekening met hoge temperaturen die in de auto kunnen optreden waardoor er meer Co2 vrijkomt uit het bier en de flessen aan een hogere inwendige druk worden blootgesteld, als gevolg daarvan kan de kroonkurk bijvoorbeeld gaan lekken of flessen breken. 

Bovenstaande adviezen komen niet alleen de bewaring van de kwaliteit van de bieren ten goede maar zijn daarnaast ook bedoeld  om schade te voorkomen. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid opnemen voor schade die ontstaat na levering of afhaling van de bieren.

Kan ik voor morgen al een bestelling plaatsen?

Ja dat kan! Via deze website kan je 24/24 bestellingen plaatsen, je kan zelf de levering of afhaling aanduiden en dit al een week op voorhand.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet juist is?

We streven ernaar om enkel correcte bestellingen te overhandigen maar soms kan er iets klein mislopen. We raden aan om ons dan onmiddellijk op de hoogte te brengen via het contactformulier of stuur een mail naar info@basanina.be

Je mag een snelle oplossing verwachten!

Kan ik ook telefonisch een bestelling plaatsen?

Wij streven naar een zo klantvriendelijk mogelijke dienstverlening. 

Ook klanten die niet of minder gebruik maken van het internet kunnen daarom zeker ook nog steeds telefonisch een bestelling plaatsen.

Ik wil mijn bestelling graag annuleren, hoe werkt dat?

Bij het online bestellen is timing erg belangrijk! Wanneer je meteen na het plaatsen van je bestelling contact opneemt met ons, dan is het misschien nog mogelijk deze bestelling te annuleren. Indien deze bestelling al wordt klaargemaakt of onderweg is, kan deze helaas niet meer geannuleerd worden.